آموزش سخنوری و فن بیان،آموزش سخنوری،مدرس سخنوری،محمد خدارحمی

آموزش سخنوری و فن بیان،آموزش سخنرانی و فن بیان،آموزش سخنوری،مدرس سخنوری،محمد خدارحمی،اصوا و فنون مذاکره

آموزش سخنوری و فن بیان،آموزش سخنوری،مدرس سخنوری،محمد خدارحمی

آموزش سخنوری و فن بیان،آموزش سخنرانی و فن بیان،آموزش سخنوری،مدرس سخنوری،محمد خدارحمی،اصوا و فنون مذاکره

آموزش سخنوری و فن بیان،آموزش سخنرانی و فن بیان،آموزش سخنوری،مدرس سخنوری،محمد خدارحمی،اصول و فنون مذاکره،برگزار کننده دوره های آموزش فن بیان،مدرس سخنرانی،مدرس بازاریابی،مهندس خدارحمی،مدرس فن بیان،آیین سخن،کانون سخن،تنیک اعتماد به نفس،مدرس غلبه بر اضطراب،مدرس خطابه، فن خطابه،بازاریابی تلفنی

بایگانی

10 نکته ی موثر در ملاقات ها و آغاز گفتگو

دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۰۲:۴۹ ب.ظ

اگر برای نخستین بار با فردی آشنا می شوید و با او قرار ملاقات می گذارید، سعی کنید ده نکته ی زیر را رعایت کنید تا در نظر ایشان خوشایند و در عین حال خردمند جلوه کنید.
  • از تبدیل گفت و گو به مصاحبه خودداری کنید: بیشتر افراد اولین قرار ملاقات را به یک مصاحبه ی شغلی تبدیل می کنند و همان سوالات قدیمی و خسته کننده را می پرسند که مطمئناً هر کسی بیش از صد بار شنیده است. با اجتناب از سوالاتی نظیر : ((چند سال دارید؟)) ((کارتان چیست؟)) ((چند خواهر و برادر دارید؟)) خود را از سایر افرادی که تا کنون با آنها برخورد کرده است، جدا می کنید و راه دستیابی به یک گفتگوی جالب تر را هموار می سازید.
  • ارتباط چشمی برقرار کنید: مطمئن شوید که به چشم های گیرای طرف مقابل نگاه می کنید و این ارتباط را به صورت متناوب بعد از هر 3 دقیقه قطع کنید و بعد از چند ثانیه مجدداً ارتباط چشمی را آغاز نمایید. این کار نشان می دهد که شما انسان مطمئن و بی پروایی هستید و می دانید که از زندگی خود چه می خواهید . علاوه بر آن نشان می دهد که برای ارتباط با او علاقه مند هستید و برای شخصیتش احترام قائل می شوید.
  • در مورد مسائل روز صحبت کنید: شما خوب می دانید همه ی افراد در نشست ها یا تلفن های خود در مورد مسائل روز بحث می کنند و از این عمل لذت می برند و هیچ گاه از این کار خسته نمی شوند. گفت و گو پیرامون مسائلی که برای دیگران جالب و سرگرم کننده یا آموزنده است باعث می شود که شما نیز در نظر آنها جالب و جذاب جلوه کنید.
  • با همه مهربان باشید: هنگامی که شما با خدمتکار، راننده ی ماشین و یا مغازه دار صحبت می کنید او تمام گفته های شما را زیر نظر دارد، آنها را به دقت گوش می دهد و براساس آنها درباره ی شما قضاوت می کند. با همه با خوشرویی صحبت کنید تا متوجه ارزش و اعتبار شما بشوند
  • سرزنده و شوخ طبع باشید: همه ی افراد از انسان های فعال و پویا و بانشاط و شوخ طبع و عاقل خوششان می آید تا بتوانند اوقات خوشی را با آنها داشته باشند. سوال پرسیدن در مورد علایق شخصی افراد یکی از راه های شروع یک بحث داغ و سرگرم کننده به شمار می رود.
  • از بحث در مورد مسائل پیچیده پرهیز کنید: منظور در مورد موضوعاتی نظیر سیاست است؛ اگر در مورد یک چنین مطلبی صحبت کنید تنها مشکلات را به جمع خود دعوت کرده اید. پس بهتر است آنها را برای زمان دیگری نگه دارید . مگر اینکه از قبل تشخیص داده باشید او به این زمینه ها علاقه مند است.
  • در مورد سکوت ها نگران نباشید : هنگامی که بتوانید از سکوت حاکم بر جمع لذت ببرید بدون شک می توانید به طرف مقابل از هر زمان دیگری نزدیکتر شوید. شما مجبور نیستید که تمام مدت صحبت کنید. دفعه ی آینده که حرف ها تمام شده و سکوت برقرار می شود، آرام باشید و اجازه دهید کسی که بحث را مجدداً به جریان می اندازد طرف مقابل شما باشد. با این کار به او نشان می دهید که شما با خودتان راحت هستید و سبب می شود تا او نیز با شما احساس راحتی بیشتری کند.
  • سعی کنید که در طرف مقابل تاثیر بگذارید: انسانها دوست دارند به جای تاثیرپذیری یک طرفه، تعادل داشته باشند. بنابراین متواضع باشید و اگر چیزی دارید که باعث تاثیرگذاری می شود اجازه دهید تا دیگران آن را کشف کنند و یکدفعه تمام مسائل را رو نکنید، به خاطر داشته باشید که تواضع و فروتنی شما بیش از هر مطلب دیگری افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.
به نظر بسیاری از روان شناسان، چگونگی سوالاتی که از خود و دیگران در لحظه لحظه ی زندگی و هنگام بروز احساسات ناخوشایند می پرسیم تاثیر بسزایی در ادامه و بهبود روند زندگی ما دارند و هر سوالی با پاسخ های متفاوتی از سوی زندگی همراه می باشد. پس پرسیدن ها باید سنجیده و خردمندانه یافته باشند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی