آموزش سخنوری و فن بیان،آموزش سخنوری،مدرس سخنوری،محمد خدارحمی

آموزش سخنوری و فن بیان،آموزش سخنرانی و فن بیان،آموزش سخنوری،مدرس سخنوری،محمد خدارحمی،اصوا و فنون مذاکره

آموزش سخنوری و فن بیان،آموزش سخنوری،مدرس سخنوری،محمد خدارحمی

آموزش سخنوری و فن بیان،آموزش سخنرانی و فن بیان،آموزش سخنوری،مدرس سخنوری،محمد خدارحمی،اصوا و فنون مذاکره

آموزش سخنوری و فن بیان،آموزش سخنرانی و فن بیان،آموزش سخنوری،مدرس سخنوری،محمد خدارحمی،اصول و فنون مذاکره،برگزار کننده دوره های آموزش فن بیان،مدرس سخنرانی،مدرس بازاریابی،مهندس خدارحمی،مدرس فن بیان،آیین سخن،کانون سخن،تنیک اعتماد به نفس،مدرس غلبه بر اضطراب،مدرس خطابه، فن خطابه،بازاریابی تلفنی

بایگانی

نمایشگاه

نمایشگاه بطور رسمی از اواخر قرن میلادی توسط رومیان که با ایجاد بازارهایی برای عرضه و فروش کالاهای خود اقدام نمودند،  شروع شده است ولی اولین نمایشگاه به شکل فعلی در حدود 800 سال پیش در شهر لایب زیگ آلمان تشکیل شددر ایران نمایشگاه بین‌المللی در سال 1351 ایجاد و اولین نمایشگاه به نام نمایشگاه بین المللی بازرگانی در سال 1352 در تهران برگزار شد.

 ایجاد نمایشگاه بر اساس دو هدف کلی زیر می‌باشد:

1- اهداف اصلیکه شامل هدف‌هایی است که دولت‌ها برای تشکیل و ایجاد نمایشگاه دنبال می‌کنندبطور مثالتشویق سرمایه گذاران خارجی به سرمایه گذاری در صنایع داخلی یا آشنایی شرکت‌های بین المللی با بازار داخلی

2- اهداف شرکت ها:

ـ شامل تقویت و بهبود سیستم توزیع

ـ معرفی شرکت در محیط کسب و کار

ـ شناخت شرکت های رقیب و آشنایی نزدیک با توانایی ها و کادر فروش سایر شرکت ها

انواع نمایشگاه:

1ـ نمایشگاههای عمومینمایشگاههایی هستند با ابعاد وسیع وبا حضور شرکت‌های مختلف فعالیت می‌کنندنمایشگاههای عمومی معمولاً در کشورهای در حال توسعه به یک تفریح‌گاه مبدل می‌شود تا محل کسب و کار.

2- نمایشگاههای تخصصینمایشگاهی است که در خصوص صنعت خاص تشکیل می‌شود نظیر نمایشگاه الکترونیک، فرش و کاشی و سرامیک؛ لذا ایرادات عمومی را نداشته و عمدتاً صنعت‌گران، اساتید و دانشجویان آن رشته بازدیدکننده این نمایشگاه‌ها هستند در نتیجه اثر بخشی نمایشگاه‌های تخصصی بیشتر از نمایشگاههای عمومی می‌باشد.

3- نمایشگاههای اختصاصینمایشگاهی است به صورت اختصاصی که توسط یک یا چند شرکت به منظور معرفی محصولات شرکت در داخل یا خارج از کشور برگزار می‌شود.

4- نمایشگاههای غیر بازرگانیاین نمایشگاهها توسط شرکتها یا مؤسسات غیرانتفاعی به منظور القای یک هدف یا ایده یا طرز فکر خاص برگزار می‌شود.

5- نمایشگاه عرضه مستقیم کالاتنها با هدف فروش برگزار می‌شود به همین خاطر معمولاً شامل غرفه‌های بزرگ و متعدد می‌باشد و به صورت فصلی یا با هدف کاهش قیمت و قیمت شکنی در بازار تشکیل می‌شود مثل نمایشگاه پوشاک

مدیریت غرفه ها

1- اقدامات قبل از شرکت در نمایشگاه:  مهمترین وظیفه مدیران فروش قبل از شرکت در نمایشگاه برنامه‌ریزی میباشد، مشخص کردن محصولاتی که در غرفه به نمایش گذاشته می‌شوند، تعیین کادر شرکت‌کننده در نمایشگاه، برنامه‌ریزی کاری برای تخصیص ساعتهای استراحت نیروهای نمایشگاه، آموزش و هماهنگی طراحی بهینه غرفه، آماده‌سازی بروشورها، هدایای تبلیغاتی یا کالاهای نمونه برای توزیع در نمایشگاه و مشخص کردن چگونگی نحوه اقلام فوق‌الذکر.

2- اقدامات در حین نمایشگاهاستفاده از تجربیات قبلی برگزاری نمایشگاه نظیر تقسم‌بندی نیروها به نیروهای پذیرش ونیروهای مذاکره کننده که یعنی وظیفه مذاکره با مشتریان به عهده‌ی نیروهای باتجربه‌ی بیشتر با دانش فنی بالاتر می‌باشد.

3- اقدامات بعد از نمایشگاهتا سه ماه پس از برگزاری نمایشگاه می‌بایست موارد مربوط به آن پیگیری شود یعنی بعد از پایان نمایشگاه در جلسه‌ای کلیه اطلاعات از فروشندگان شرکت‌کننده در غرفه جمع‌آوری و ترتیب ملاقات یا ایجاد جلسه با مشتریانی که در طول نمایشگاه به غرفه شرکت مراجعه کرده‌اند به وقوع بپیوندد..

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی